Tak nazval opoziční kolega dění kolem jedné holé věty ze zápisu z Rady města (19/23) po listopadovém zastupitelstvu. „Máte sklep? A mohla bych ho vidět“, pro většinu z nás takřka nezapomenutelná hláška ze Smoljakovy komedie. K pochopení situace je zapotřebí pozorně číst následující text.
Zkrátka, podnikatel A potřebuje nutně a rychle (údajně upozorňoval na tuto situaci již před rokem) od města koupit slíbený sousední městský pozemek (ppč. 3161/51) – cca 800 m2, na kterém má město hodně staré, ale stále využívané, garáže pro vozidla roztockých technických služeb (TS).
Následkem zamýšleného pro město ne příliš výhodného prodeje bude to, že některá auta TS ztratí dosavadní mizernou, leč funkční střechu nad hlavou. Současně se náhle zjistilo, že zaměstnanci TS mají nevyhovující pracoviště a je třeba jim poskytnout kvalitnější prostory s řádným hygienickým zařízením, nové kanceláře i šatny. Do akce tedy vstupuje podnikatel B, který inzeruje delší dobu a téměř v sousedství pronájem komerčních prostor v rozsáhlém areálu.
A vedení města rozjíždí akci kulový blesk. Do areálu Euroclean se postěhují nejen chlapi z TS, ale i administrativní kanceláře TS, jejichž dosavadní pracoviště v objektu města se pronajme vodohospodářům. Víme, že velká auta neprojedou v Eurocleanu do stávajících garáží (původní lakovny), a tak budou stát venku, tam jim bude také dobře. A protože je v areálu místa opravdu dost, nastěhujeme tam i archiv a spisovnu MÚ, které jsme před pár lety stěhovali do prostor bývalé pizzerie v Nádražní.
Ano, všichni rádi uvidíme spokojené pracovníky TS v Roztokách, kteří zajišťují občanům skvělý servis. Ale toto hrr řešení je opravdu drahé.
Již před lety vznikla studie k modernizaci sběrného dvora, jejíž součástí byla i výstavba nového zázemí TS s řádným parkováním vozidel městské údržby. Vedení města plánuje studii dle stávajících potřeb TS aktualizovat a následně se pustit do představebních příprav – tedy projektové a stavební dokumentace nového areálu TS na pozemku města. Nutno podotknout, že cena projektové a stavební dokumentace nepřesáhne výši ročního nájmu nových prostor. Dle uzavřené smlouvy budeme platit za pronájem 1,8 mil. ročně po dobu pěti let – tj. celkem 9 mil.
Jaký bude mít akce kulový blesk přínos pro město v příštích pěti letech? Pojďme si to shrnout.
Výdaje z městského rozpočtu se navýší o 9 milionů korun za pronájem nového objektu. Oproti tomu se nám příjmy navýší o pronájem kanceláří současných TS a bývalé pizzerie, která bude ovšem potřebovat nějaké finance na opravu.
Velká technika bude stát nově na větru, dešti. Malá technika bude, stejně jako doposud, garážovaná. Zaměstnanci TS budou mít lepší zázemí. A archiv se přesune z prostor vlastněných městem do nově pronajímaných prostor.
Budeme-li optimisty, ponížíme celkový 9 mil. výdaj o 3 mil. za pronájem nově uvolněných městských prostor. Co de facto za zbývajících 6 mil. získáme? Lepší zázemí pro pracovníky TS. Opravdu by nestálo za to ještě pět let vydržet a ušetřené finanční prostředky investovat do výstavby vlastního objektu?
Závěrem – zastupitelé byli návrhem smlouvy překvapeni, získali ho až na vyžádání, ale stejně to nebylo co platné. O nájmech totiž, i v takové výši, rozhoduje rada, nikoliv zastupitelstvo.
Marcela Šášinková, Marie Dvořáková
zastupitelky
Společně PRO Roztoky a Žalov