Skip to content

ODRAZ

on-line verze časopisu Města Roztoky

  • Info z radnice
  • Téma měsíce
  • Život ve městě
  • Sport
  • Kultura
  • Školství
  • Názory a komentáře
  • Historie
  • ČASOPIS ODRAZ
    • Archiv čísel tištěného Odrazu
    • O Odrazu
    • Jak přispívat
    • Termíny vydání
    • Inzerce v tištěném periodiku
  • Info z radnice

Nová aplikace pro hlášení závad

Zuzana Šrůmová 15. 3. 2024

S radostí oznamujeme, že se u nás narodilo nové „Hlášení závad“.

Je to takové malé kouzlo – nahlásíte, že něco nefunguje, přidáte k tomu fotku a pár vět a během několika dní se stane (velmi často) zázrak. A nemusíte přitom ani tušit, na koho se se kterou konkrétní věcí obracet a který odbor nebo pracovník by to asi tak mohl mít na starosti.

Jedna z nejoblíbenějších sekcí na webu Roztok, díky které může kdokoliv z nás zařídit, aby se věci děly, je kompletně vylepšená. Přecházíme na aplikaci Hlášení závad, která funguje skvěle v počítači i na mobilních telefonech. (Aplikace je pro Android, jablíčkáři se v tuto chvíli musí spokojit s prohlížečem.)

Už z minulé verze na webu města, která měla spoustu much, víme, že je to ohromně funkční a používaný nástroj mnohými z nás. A je skvělý i pro lidi, co se starají o údržbu města, ať už sedí na úřadě, v Technických službách nebo jinde. A tak jsme Hlášení závad vylepšili (resp. pořídili nové), aby se používalo snadněji, zvláště z mobilu a v terénu. 

Vstup do Hlášení závad

V čem je nová verze lepší?

👷‍♂️ Aplikace (i webová verze) funguje daleko lépe na mobilech.
👷‍♀️ Dostanete mailovou notifikaci o všem, co se se závadou děje.
👷‍♂️ Při nahlášení je daleko snadnější než dříve věc rovnou i vyfotit.
👷‍♀️ Aplikace umí načíst vaši polohu nebo dát bod do mapy.
👷‍♂️ V mapě snadno vidíte, jestli věc už není nahlášená a neřeší se.
👷‍♀️ Do řešení závad bude zapojeno více lidí a přidáváme tam nově i bytové a nebytové prostory města nebo hlášení autovraků a černých skládek.

Nainstalujte si mobilní aplikaci (zatím jen pro Android)

Hlášení závad existuje i jako mobilní aplikace. Můžete si ji stáhnout z Google Play a začít používat.

Jak fungovalo staré hlášení závad?

Staré hlášení závad fungovalo překvapivě dobře, tedy na to, že mělo spoustu much při používání. Například nemožnost nahrát fotku z fotoaparátu na mobilu, protože systém jednak neuměl foťák otevřít, jednak potom zahlásil, že je fotografie moc velká. Klopotná byla i práce pro adminy, náročné bylo například dohledávání starších hlášení, které se řeší nebo na řešení čekají. Díky tomu se mnohokrát nepodařilo odchytit, že je nahlášená závada dávno vyřešená, a to zvláště u drobností, které zadává některý odbor města, ale v terénu odpracují Technické služby a je potřeba si dát vědět, že je hotovo. Systém neumožňoval zobrazení v mapě ani neposílal notifikace, takže velmi snadno docházelo k duplicitám v hlášení. Statistiky jsou nicméně zajímavé:

  • Celkem bylo od podzimu 2022 nahlášeno 317 závad a opravena velká většina z nich. 
  • VEŘEJNÉ OSVĚTLENÍ (133 hlášení) je kategorie suverénně nejpočetnější, hlášení je přes sto – lidé hodně hlásí nesvítící nebo blikající lampy. Současně je to kategorie, kterou je nejsnadnější a nejrychlejší vyřešit, zpravidla je během pár dní hotovo (to pak provází časté stížnosti, že ve dne svítí lampy, což je během oprav nutnost).
  • ZELEŇ (52 hlášení) je další kategorií, kde je nahlašování časté – přes 50 hlášení se týká popadaných stromů, přerůstající zeleně nebo nevypletých záhonů. Řešení je tady jednoduché, někdy ale překvapivě nesnadné – o přerůstající zeleň z plotů by měl pečovat primárně její majitel.
  • OPRAVY A ÚPRAVY SILNIC A CHODNÍKŮ (43 hlášení) jsou četnou kategorií s nesnadným vyřizováním. Občas jde o místa, která nejsou v majetku města, je v plánu je ve střednědobém výhledu vyřešit v rámci plánovaných investic nebo je potřeba práce naplánovat na sezónu, kdy se provádějí, což bývá horizont několika měsíců.
  • DĚTSKÁ HŘIŠTĚ (28 hlášení) jsou také stálým zdrojem podnětů – dostávají pořádně zabrat, což je přirozené, navíc třeba síťky na basketbalových koších mizí neskutečnou rychlostí. A to velkou část drobných problémů vyřeší jejich správci, kteří je dennodenně kontrolují.
  • DOPRAVNÍ ZNAČENÍ (16 hlášení) je poslední četnou kategorií. Jde většinou o znovunatření přechodů nebo výměny vyšisovaných dopravních značek.
  • OSTATNÍ HLÁŠENÍ (60 kousků) jsou barevným mixem upozornění na nevyčištěné uliční vpusti, nevyvezené popelnice, nefontající fotnány a opuštěná zviřátka v Kostelní uličce.

Máme tedy za další rok a půl co porovnávat.

Poměr hlášení závad v kategoriích – viz text výše

Continue Reading

Previous: Začátek roku v poslanecké sněmovně
Next: Poděkování za rekonstrukci ordinace

Související

Roztocké přechody pod dozorem
  • Info z radnice

Roztocké přechody pod dozorem

15. 5. 2025
Rada města: varhany, ordinace a stezka
  • Info z radnice

Rada města: varhany, ordinace a stezka

9. 5. 2025
Zrušte poplach, serpentina je opět průjezdná
  • Info z radnice

Zrušte poplach, serpentina je opět průjezdná

3. 5. 2025

Reklama

Máte zájem o reklamu na tomto místě?

Příspěvky v rubrikách

Historie (13) Info z radnice (207) Kultura (57) Názory a komentáře (99) Polemika (3) Rozhovor (11) Sport (27) Tištěný Odraz (14) Téma měsíce (21) Školství (74) Život ve městě (101)

Reklama

Máte zájem o reklamu na tomto místě?

Možná jste přehlédli...

Rozpad koalice pohledem ODS
  • Názory a komentáře

Rozpad koalice pohledem ODS

18. 5. 2025
Sedmihlásek: Hle, zima pominula…
  • Školství

Sedmihlásek: Hle, zima pominula…

17. 5. 2025
Žijeme ve Městě pro každého?
  • Kultura

Žijeme ve Městě pro každého?

16. 5. 2025
Roztocké přechody pod dozorem
  • Info z radnice

Roztocké přechody pod dozorem

15. 5. 2025
  • Zásady cookies (EU)
  • Zásady ochrany osobních údajů
  • Inzerce v tištěném periodiku
  • Facebook
Město Roztoky | DarkNews by AF themes.
Spravovat Souhlas
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}