
…aby vám vyrostly, nebyly maličký!
První polovinu února provázel duch masopustních příprav, které vyvrcholily den před velkým Masopustem obchůzkou Tichým údolím. Pod vedením Marcela Ramdana obstaraly naparáděné družinové děti povyražení na zámečku, v Domově Alzheimer, v RHG nemocnici, v Kofííí a ve Vratislavce. Zpívaly a skákaly se Konopičky a vinšoval se úrodný rok.
Je libo kávu?
V únoru se také konaly rodičovské kavárny (naše varianta třídních schůzek v přátelské a uvolněné, tedy bezmála kavárenské, atmosféře). Reflektoval se nový typ vysvědčení, plánoval se zbytek školního roku a vlaštovčí děti (čtvrťáci) dokonce připravily pro své rodiče test, který následně opravily a opatřily písemnou zpětnou vazbou.
Domov: příběh rodiny Haurowitzových
To je název projektu, na kterém spolupracujeme s muzejnicí Marcelou Šášinkovou a zahradní architektkou Alicí Civínovou. Geneze celého podniku leží v kombinaci faktů, že se ústředí školy nachází v Haurowitzově vile, že nás poctil návštěvou potomek původního majitele vily pan David Sievert z USA a že nejstarší Sedmihlásci dorostli do věku, kdy se dají otevírat i velmi bolestivá témata naší historie. V únorové první fázi tak postupně všechny třídy navštívily stálou muzejní expozici věnovanou roztockým vilám a předválečnému životu v nich, následovat bude mapování osudů obyvatel vily číslo 125. Projekt podpořily Přemyslovské střední Čechy.
Týden pro well-being ve školách
Týden 4.–11. února je oficiálně věnován well-beingu ve školách. Akce osvětou a četnými doprovodnými programy pomáhá tvořit bezpečné prostředí, v němž se všichni aktéři vzdělávacího procesu cítí spokojeně a mohou naplno rozvíjet svůj potenciál. Symbolem duševního zdraví je fialová barva, a na důkaz toho, že nám témata psychohygieny, zvládání stresu, relaxace, péče o vztahy k sobě i druhým atd. nejsou cizí, se na jeden den celá škola oblékla do fialové. A Čápi dokonce pozvali (fialové) rodiče na společnou snídani ve třídě.
Dobrovolná sborovna
Jednou za 14 dní se pedagogický sbor schází v tematické „dobrovolné sborovně“. Jedná se o prostor pro koncepční práci týmu a sdílení profesních poznatků a zkušeností. Společně vymýšlíme nové cesty, jak výuku dále zlepšovat a poskytujeme si zpětnou vazbu. V poslední době jsme se zabývali např. formativním hodnocením, vedením kolektivu, nastavováním spolupráce třídních učitelů s asistenty pedagoga apod.
Letem světem mrazivým únorem
Červenkám (prvňáci) se podařilo využít týdenního únorového mrazu k tvorbě ledových výtvarných objektů, které potom až do oblevy zdobily plot školy. Čápi (druháci) se vypravili do Musea Kampa, kde se seznámili s různými typy abstraktního umění (zejména s Františkem Kupkou) a vyzkoušeli si abstraktní kresbu. A těsně před oteplením ještě stihli Ledňáčci (třeťáci) bruslení na únětickém rybníce. A pak už se všichni rozletěli na jarní prázdniny.



Pozdrav nahoru
A tady by se bylo tuze rádo skončilo, kdyby na prostředek února nepřipadalo smutné výročí. Už dva roky jsou Roztoky bez Jitky Tiché… Vzpomínáme, nedostižná emeritní královno!
Karolína Šípalová