
Rekonstrukce opěrné serpentiny, tedy části krajského průtahu Roztokami, čeká na jarní začátek hlavních prací. Příznivého počasí v zimní přestávce stavba využila k vybetonování základového pásu a také k havarijní sanaci části dešťové kanalizace pod vozovkou u paty zdi.
Protože namísto původně plánovaných prefabrikovaných prvků bude zeď betonována přímo na místě, probíhá změna realizační dokumentace stavby, která je před vydáním.
O této změně se vedly diskuse už dlouho, je logickým důsledkem úprav projektu vyvolaných tím, co se stalo loni v září – tedy nutnosti staticky zajistit zeď dříve, než bude možné pokračovat v dalších etapách opravy.
Tím došlo ke změně pořadí prací, které vyloučilo původně zamýšlené řešení. Nyní je nová technologie definitivně odsouhlasena všemi účastníky stavby a čeká se na dokončení upravené realizační dokumentace stavby.
Právě na tuto změnu jsme jako město navázali návrhem zmenšit rozsah kamenného obkladu, který byl v původní verzi nutný hlavně kvůli zakrytí ne zcela vzhledných betonových prefabrikátů. U monolitu už ale dává smysl obklad zjednodušit – a přesně to jsme udělali.
Kámen zůstane jen na začátku a na konci zdi, kde tvoří přirozený přechod k okolnímu terénu. Může se to zdát jako detail, ale tímto krokem ušetříme přes milion korun z městského rozpočtu, práce se zjednoduší a zároveň zkrátíme dobu samotné realizace.
Aby se však mohlo pohnout dál, je nutné, aby byly obě změny – technologická i naše úprava obkladu – řádně zapracovány do realizační dokumentace. Na její dokončení čekáme, a dokud nebude hotová, nelze ani stanovit nový harmonogram prací.
Původní smluvní termín dokončení (15. května 2025) zcela upřímně nevidíme jako reálný. Pevně věříme, že se aktualizovaný plán dozvíme co nejdříve s dokončením dokumentace – zatím ale zůstáváme v režimu čekání. A to nejen my, ale i stavba a všichni, kdo se těší, že se serpentina konečně zbaví semaforů.