Nejprve se musím vrátit ke smutné události, která se udála 21. září. Toho dne nás navždy opustil dlouholetý zastupitel a bývalý starosta Martin Štifter. V našich vzpomínkách zůstane jako uvážlivý a pracovitý člověk a kamarád. Bude nám chybět. Čest jeho památce!
Život jde dál.
V pátek 6. 10. jsme s paní místostarostkou Šrůmovou a vedoucím odboru správy a rozvoje města Petrem Skřivanem byli jednat na ředitelství Krajské správy a údržby silnic o chystané rekonstrukci serpentiny a průtahu. Zesílení opěrné zdi serpentiny se začne realizovat pravděpodobně až na jaře příštího roku. Do té doby se bude jezdit v dosavadním režimu na semafory, u nichž jsme požadovali větší spolehlivost než dosud. Týž režim se předpokládá i při realizaci samotné opravy, což je lepší, než kdyby se serpentina uzavřela úplně. Od pondělí 16. 10. posuneme autobusovou zastávku u nádraží směrem na Prahu cca o 50 metrů níže. Měla by se tím zvýšit bezpečnost přecházení a vytvoří se větší prostor pro případné kolony za autobusy.
Další nepříjemná zpráva dorazila z vedení České pošty. Od 1. listopadu bude na pobočce v Roztokách zrušen sobotní provoz. Částečnou kompenzací tohoto opatření prý bude posílení počtu otevřených přepážek a zavedení vyvolávacího číselného systému včetně možnosti objednat se na určitý čas přes internet. Odpadne tím snad nutnost stát ve frontě a přebíhat od okénka k okénku. Zákazník přijde, vyzvedne si pořadové číslo a vsedě počká, až na něj přijde řada. Sám jsem zvědavý, jestli a jak to bude fungovat. Mé zkušenosti z některých pražských úřadů jsou pozitivní. Tak doufejme. Stejně si ale myslím, že sobotní termín byl pro mnohé občany jediný, kdy mohli na poštu dojít.
V městských strukturách došlo k několika významným změnám. Novým ředitelem Technických služeb města Roztoky se stal Jakub Vagrčka, dosavadní zástupce dlouholetého ředitele Josefa Sládka. Tomu patří za jeho působení hluboký dík.
Na čtvrtý pokus se podařilo vybrat nového tajemníka MÚ. Stane se jím Ing. Ivan Goll, dosavadní referent veřejných zakázek. Funkce se ujme, až jeho jmenování odsouhlasí ředitel krajského úřadu, jak předepisuje zákon. Výběrové řízení na obsazení vedoucí kanceláře vedení města vyhrála paní Michaela Halíková. Nahradí tak pana Vápeníka, který odešel do soukromého sektoru.
Na závěr bych vás, vážení spoluobčané, rád pozval na připomínku výročí 17. listopadu. Podrobnosti se dozvíte uvnitř čísla.