Otázka, kterou si kladou leckde, aby zabránili odlivu dětí na víceletá gymnázia: Jak zatraktivnit a individualizovat výuku na druhém stupni základní školy?
To bylo téma společné cesty s vedením ZŠZB do základní školy v Mnichovicích. Tato škola má obdobný osud jako ta naše – během deseti let vyrostla o 500 žáků, učí ve vícero budovách a prošla si tak bouřlivým stavebním rozvojem.
Vedle toho škola aktivně pracuje s tématem individualizace výuky na druhém stupni. Od specializované třídy na jazyky přešla škola k výuce matiky a angličtiny na vícero úrovních pro děti v jednom ročníku. Tento koncept je doplněn o blokovou výuku volitelných předmětů jako je robotika, profi sports, vědecké fórum a další. Do této výuky jsou zapojeni odborníci z praxe.
Tato proměna se nestala za den ani za jeden školní rok, ale byl to několik let trvající proces. S vedením školy chceme jít obdobnou cestou.