Pravidelné shrnutí dění okolo serpentiny nevynecháme ani v září.
Na počátku léta byly instalované semafory, které přinesly dopravu jedním pruhem. Jedním pruhem budeme jezdit i nadále, do opravy zdi. Je to proto, že druhý pruh podle statického posudku, který má krajská správa údržby silnic (KSÚS) zpracovaný, není bezpečný.
Se semafory jsme v letních měsících zažili několik perných okamžiků. Poté, co v nich provozující firma začala měnit baterie co 4 dny, fungují spolehlivě. Téměř se neděje, že by na projetí zúženým úsekem nestačil jeden interval a zpoždění je v řádu jednotek minut.
Krajská správa mezitím pracuje na projektu, samozřejmě v dialogu s městem. Zeď čeká vyztužení železobetonovými svislými žebry, která budou prokotvená do tělesa násypu a skály. Mezi nimi budou buď prefabrikované betonové desky, nebo, a k tomu se výrazně přikláníme, kamenný obklad. Je dokonce možné, že by se odhalila, injektáží zpevnila a vyspárovala historická zeď. Jestli je na to v dostatečném stavu ale nevíme do té doby, než se sundá stříkaný beton, kterým je překrytá.
Pokud vše dobře půjde, začalo by se s opravou během podzimu (kraj mluví o říjnu, přistupujeme k tomu s rezervou). Předpokladem je nejen finální domluva ohledně povrchu zdi, ale hlavně dořešení pozemků. Tady si přes léto město plnilo domácí úkol, kdy muselo dost výrazně poskytovat součinnost při získání souhlasu se stavbou a jejím obsluhováním na jednom z nich, kde dokonce musel rozhodnutí potvrzovat opatrovnický soud. U dalšího z pozemků, kde město takovou roli nemá, kraj ještě čeká na souhlas vlastníka.
Už nějakou dobu pracujeme pouze s variantou, která umožní jednosměrný provoz i po dobu rekonstrukce. Zdá se, že kompletní uzavření provozu nás definitivně mine.