V minulém čísle Odrazu se radní Michal Hadraba zmiňuje o nemožnosti nasazení kloubových autobusů na linky do Roztok, protože neprojedou serpentinou a neotočí se na Levém Hradci…
V tomto ohledu proběhlo místní šetření v srpnu 2008 za účasti PČR, SÚS Kladno, DP hl. m. Prahy, ROPIDu a odboru dopravy KÚ. K prověření trasy posloužil kloubový autobus Karosa B941 pražského Dopravního podniku a problémem nebyla serpentina, nýbrž krátké zastávkové zálivy a nemožnost otáčení na zastávce Roztoky, rozcestí Žalov.
Uvažovalo se tehdy o zkrácených spojích, které by nezajížděly na Levý Hradec, kde je kapacita spojů dostatečná a otáčení kloubového autobusu nemožné. Konečná těchto spojů by byla na křižovatce Lidická/Přemyslovská a otáčení by bylo možné na budoucí kruhové křižovatce.
Další možností je vybudování odstavného stání pro autobusy na konci Roztok za objektem STK – tato varianta je zakotvena v územním plánu jako DI 25. Při kratší variantě otáčení na kruhovém objezdu by bylo nutné zřídit na zastávce Roztoky, rozcestí Žalov výstupní/manipulační zastávky pro odstav autobusů. Varianta otáčení za městem se jeví jako praktičtější.
Krátké zastávky řeší projekt rekonstrukce průtahu městem, kde jsou zastávkové zálivy prodlouženy na 18 metrů, aby v nich bylo možné zastavovat i kloubovými autobusy. Problém místního šetření, že řidič při zalomení vozu v zastávce neviděl zadní dveře v zrcátku, by tímto měl být odstraněn.
Neztrácel bych optimismus, byť je to vše závislé na rekonstrukci průtahu městem. Možná bude dřív přivedena tramvaj do Suchdola a odtud nás do Roztok dopraví přes Tiché údolí nějaký hromadný dopravní prostředek, třeba dosud nevynalezený…
Michal Přikryl