Vzdělávání je jednou z nejdůležitějších investic, které můžeme dětem do života dát. Škola ale nemůže obsáhnout všechno, co je potřeba. Ve třídě je spousta dětí a učitel má málo času na to, aby se mohl individuálně každému žákovi věnovat. Proto je důležité podpořit děti také mimo školu – třeba pomocí doučování nebo přípravných kurzů.
Každé dítě je jiné
Děti se učí různým tempem a každému jde něco jiného. Někdo rychle pochopí matematiku, ale bojuje s pravopisem. Jiný se s chutí pustí do čtení, ale potřebuje více času na cizí jazyk. Při individuálních hodinách se dá tempo výuky přizpůsobit, vyzdvihnout silné stránky a posílit ty slabší. Dítě se hlavně nemusí bát dělat chyby, protože má prostor se ptát a zkoušet.
Když se začne dařit
Každý zná ten pocit, když se něco nedaří. Člověk rychle ztratí chuť pokračovat. U dětí je to ještě horší. Špatná známka může snadno vést k přesvědčení, že „na to prostě nemám“. Když se ale učí s někým, kdo mu vše vysvětlí jinak a v klidu, zjistí, že to jde. Každý malý úspěch pak zvedne i sebevědomí.
Příběhy z naší praxe
Anetka a matematika. Obrátila se na nás maminka Anetky, která chodila do 5. třídy. Vůbec jí nešla matematika a měla z ní strach. Když k nám začala chodit na individuální lekce, začali jsme látku vysvětlovat krok po kroku a hodně procvičovat. Postupně si začala věřit, úkoly jí šly lépe, až to dotáhla nakonec k jedničce na vysvědčení. Dnes se Anetka na školu těší a matematiky se rozhodně nebojí.
Tomáš a angličtina. Tomáš chodil do školy rád, než mu začala dělat potíže angličtina. Slovíčka si nepamatoval, gramatika mu přišla těžká a z testů měl často špatné známky. Během doučování se naučil skvělé způsoby, jak si slovíčka zapamatovat a začal rozumět i gramatickým pravidlům. Přestal se bát mluvit a výsledky se začaly zlepšovat. Tomáše dnes angličtina baví a cítí se v ní jistý.
Když je to složitější
Někdy ale nestačí jen víc cvičit. Některé děti mají dyslexii, dysgrafii nebo dyskalkulii. Pak je učení těžší a může to působit, že jsou horší než ostatní. Tak to ale není. Jen potřebují jiný způsob práce. Proto nabízíme nápravy učení s paní Klikovou. Ta pomáhá dětem překonat překážky a ukazuje jim, že i s problémy se dá být ve škole úspěšný. V Lexiku působí každou středu a čtvrtek odpoledne, máme poslední volné místo.
Odborníci z naší poradny v současné době provádějí testy školní zralosti v mateřských školách v Roztokách a okolí. Díky nim se dá včas odhalit, co je potřeba podpořit. Proto jsme pro předškoláky připravili speciální program Hláskář, který jim pomůže připravit se na první třídu. Vede ho naše logopedka a speciální pedagožka paní Alena Štěpáníková. Máme ještě pár volných míst v pondělí od 16 do 17 hodin.
Věříme, že každé dítě má šanci uspět. Když dostane podporu, zlepší nejen známky, ale i chuť se učit.
Co můžeme vašim dětem nabídnout: doučování češtiny, matematiky, jazyků a dalších předmětů, přípravné kurzy na přijímačky, jazykové kurzy, logopedii, nápravy učení už od předškoláků včetně programu Hláskář.
Více na www.lexik.cz, www.insignis.cz i na Facebooku a Instagramu. V případě jakýchkoli dotazů pište na poradna@lexik.cz, info@lexik.cz, volejte na 739 034 000 (poradna), 733 643 642 (koordinátorka vzdělávání), 739 035 000 (recepce).
Bc. Jana Janoušková, koordinátorka