Skip to content

ODRAZ

on-line verze časopisu Města Roztoky

  • Info z radnice
  • Téma měsíce
  • Život ve městě
  • Sport
  • Kultura
  • Školství
  • Názory a komentáře
  • Historie
  • ČASOPIS ODRAZ
    • Archiv čísel tištěného Odrazu
    • O Odrazu
    • Jak přispívat
    • Termíny vydání
    • Inzerce v tištěném periodiku
  • Info z radnice

Trápení s autobusy

Jaroslav Drda 14. 12. 2024

Ve čtvrtek 12. prosince proběhla schůzka iniciovaná městem se zástupci dopravce, IDSK a ROPIDu ohledně nevalného nástupu nového dopravce na linkách 340 a 359.

K prvnímu prosinci 2024 došlo ke změně dopravce autobusových linek obsluhujících Roztoky. Nástup nového dopravce na linkách 340 a 359, ČSAD Kladno, provázely od prvního dne  problémy.

Ještě větší zpoždění autobusů, vynechávající spoje, v některých případech tápající řidiči bez znalosti místního terénu či nasazení s autobusů starších, než na které jsme byli zvyklí.

Samostatnou kapitolou pak je nesmyslné parkování autobusů na levohradecké točně. Hluk, túrování motorů, nepřehledná dopravní situace, to vše obtěžovalo a obtěžuje místní obyvatele za únosnou mez.

Dodejme pro pořádek, že nového dopravce vystoutěžil Krajský úřad Středočeského kraje, resp. jeho organizátor hromadné dopravy IDSK ve spolupráci s Ropidem pro celý náš region.

Od 2. prosince jsme vstoupili do kontaktu jak s IDSK, tak s Ropidem, kontatkovali jsme i zástupce kraje a jejich prostřednictvím jsme ostře kritizovali všechny nedostatky. Některé oslovené osoby reagovaly, jiné ne nebo jen velmi laxně, ale výsledkem byla schůzka 12. prosince na naší radnici. 

Za dopravce se jí zúčastnili Radek Chobot, ředitel  ČSAD Kladno, jaho kolega Petr Havlík z Arrivy a provozní autobusů pan Královec, zástupce IDSK pan Sobota, za Ropid pánové Šarbach a Vyčítal. Ze strany města starosta Jaroslav Drda, místostarostové Tomáš Novotný a Zuzana Šrůmová, za veřejnost Zuzana Brokolová, rezidentka z Levého Hradce, která byla přítomna online.

Výčet nedostatků byl dlouhý, debata byla místy velmi tvrdá. Informovali jsme partnery, že pokud se situace výrazně nezlepší, jsme připraveni obrátit se na média a důrazně pokles úrovně dopravy řešit se Středočeským krajem. Musíme ale konstatovat, že dopravce, IDSK i Ropid se k situaci staví čelem a ze schůzky jsme odcházeli s jasným soupisem bodů a jejich řešení.

O čem jsme mluvili a co jsme požadovali?

1. Mimořádný technický audit

Řešili jsme větší hlučnost autobusů, a to jak při jízdě, tak zvláště při čekání na Levém Hradci. Vysoutěžené autobusy svým charakterem a stavem (bohužel) odpovídají technické specifikaci ROPIDu.

Dopravce sám přišel s návrhem, že provede mimořádný technický audit kusů, které jezdí na lince 340, a to do konce roku (bude se snažit o termín do 14 dní, ale nemůže ho vzhledem k vánočnímu času zaručit). Na schůzce jsme pouštěli videa z čekání i z jízdy, kdy je hlučnost velmi patrná. Dopravce uznal, že je problematická.

2. Školení a poučení řidičů, zvláště ohledně situace na Levém Hradci

Kritizovali jsme neznalost místních poměrů, kouření za jízdy, pozdní příjezdy na zastávky či naopak dřívejší odjezdy. Za nepřípustnou jsme označili hlasitou hudbu u řidiče, o telefonování za jízdy nemluvě.

Levohradečtí doložili zoufalou situaci na L. Hradci. Díky jejich fotografiím a nahrávkám  bude dopravce kontaktovat konkrétní řidiče, ať už vlastní, nebo od subdodavatele, který mu dočasně vypomáhá s kapacitou.

Kategoricky jsme požadovali, aby přestalo hromadění autobusů na točně Levého Hradce, ale autobusy čekaly na Přemyslovské, jako dříve. Dopravce slíbil šoféry poučit a kontrolovat v terénu. (Podle dnešního sdělení pana ředitele Chobota již 13. 12. fungoval na L. Hradci jakýsi dispečer dopravy.)

3. Zpoždění/ výpadky

Speciálním problémem je několik výpadků autobusů, kdy vůz subdodavatele vůbec nevyjel a co je ještě horší, subdodavatel výpadek nenahlásil, takže se to cestující nedozvěděli.

Dopravce za takovouto situaci dostává velmi vysoké sankce, které samozřejmě přenáší na subdodavatele. Dopravce, ČSAD Kladno, se snaží posílit vlastní stavy, aby dopravu zajišťoval sám. Shodli jsme se na tom, že tyhle případy jsou nejhorší  a vyvolávají ve veřejnosti oprávněnou nevoli. 

Dle tvrzení dopravce, ČSAD Kladno, ještě probíhá jednání s objednatelem ohledně přidání jednoho vozu autobusu. Časy jsou takříkajíc nadoraz a jeden vůz navíc by situaci mohl ulevit.

4. Příliš veliká 359

Řešili jsme autobus 359, kde kromě sympatického minibusu v některých spojích jezdí  obstarožní vůz klasické délky. Ten se neproplétá Roztokami úplně dobře a jsme z něj svorně nešťastní.

Je to řešení dočasné, protože některé spoje slouží jako školní a speciálně mezi Úněticemi a Suchdolem se prostě děti do minibusu nevejdou. Požadavkům sousedů z Únětic, aby se vešly do autobusu i jejich děti, není možné nevyhovět. V tomto smyslu prosíme o porozumění.

Dopravce bude po dohodě s ROPIDem pořizovat vhodnější vozidlo, tedy něco většího než minibus, ale menšího a novějšího než aktuální vůz. Vzhledem k nutnosti uzavření smlouvy a dodacím lhůtám to ale nebude dříve než za 6 měsíců. Mrzí nás to, ale budeme muset vydržet.

5. Omluva

Požádali jsme ČSAD Kladno, aby se našim cestujícím omluvil a ve vlastním prohlášení je ujistil, že podniká urychleně kroky k nápravě. Sdělení najdete níže.

6. Apel

Byli jsme při jednáních k partnerům opravdu razantní. Situace nám není lhostejná. Zároveň ale chceme požádat cestující veřejnost o alespoň minimální shovívavost k řidičům, jejichž práce je místy náročná a nezáviděníhodná, i kvůli náročné dopravní situaci v Praze. Současně je problémy potřeba pojmenovat a řešit – ideální je napsat přímo na info@arriva.cz.

Shrnutí

Budeme situaci nadále sledovat a kritické podněty vzešlé z osobních setkání, mailů a facebooku budeme předávat přímo ČSAD Kladno. Ředitel ČSAD Kladno je připraven  podněty přijímat osobně, naši lokalitu bude sledovat. Bude-li třeba, opět se sejdeme.

Na první dekádu ledna je předběžně smluvena i schůzka se středočeským radním pro veřejnou dopravu Petrem Boreckým. Přistoupíme k ní, pokud budou nedostatky pokračovat.

Děkujeme Vám, našim občanům, že tuhle bídu snášíte, i když často se zaťatými zuby a oprávněně naštvaní. Děkujeme obyvatelům Levého Hradce, kteří všechny nedostatky dokumentovali a zastoupeni paní Zuzanou Brokolovou podali konkrétní svědectví.

Jaroslav Drda, Tomáš Novotný, Zuzana Šrůmová

Continue Reading

Previous: Omluva ČSAD Kladno
Next: Město, jako vlastník, rozhoduje

Související

Roztocké přechody pod dozorem
  • Info z radnice

Roztocké přechody pod dozorem

15. 5. 2025
Rada města: varhany, ordinace a stezka
  • Info z radnice

Rada města: varhany, ordinace a stezka

9. 5. 2025
Zrušte poplach, serpentina je opět průjezdná
  • Info z radnice

Zrušte poplach, serpentina je opět průjezdná

3. 5. 2025

Reklama

Máte zájem o reklamu na tomto místě?

Příspěvky v rubrikách

Historie (13) Info z radnice (207) Kultura (57) Názory a komentáře (102) Polemika (3) Rozhovor (11) Sport (29) Tištěný Odraz (14) Téma měsíce (21) Školství (77) Život ve městě (102)

Reklama

Máte zájem o reklamu na tomto místě?

Možná jste přehlédli...

Společné tvoření vrbové chýše v MŠ Havlíčkova
  • Školství

Společné tvoření vrbové chýše v MŠ Havlíčkova

28. 5. 2025
Polemika: Ještě trochu více světla
  • Názory a komentáře

Polemika: Ještě trochu více světla

27. 5. 2025
Jaro plné zážitků v MŠ Přemyslovská
  • Školství

Jaro plné zážitků v MŠ Přemyslovská

26. 5. 2025
Jarní část sezóny 2024/2025 fotbalového oddílu SK Roztoky
  • Sport

Jarní část sezóny 2024/2025 fotbalového oddílu SK Roztoky

23. 5. 2025
  • Zásady cookies (EU)
  • Zásady ochrany osobních údajů
  • Inzerce v tištěném periodiku
  • Facebook
Město Roztoky | DarkNews by AF themes.
Spravovat Souhlas
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}