
Vážení občané Roztok, děkujeme zástupcům města za možnost vyjádřit se k problematice veřejné dopravy ve městě Roztoky.
Z pozice organizátorů dopravy v Praze (ROPID) a Středočeském kraji (IDSK) sdělujeme, že k výměně dopravců došlo na základě proběhlých výběrových řízení na autobusové dopravce, která jsme byli povinni provést.
Předchozím dopravcům se již původní smlouvy nedaly prodloužit a byli jsme nuceni postupovat dle „Zákona o veřejných zakázkách“. Rozhodujícím kritériem výběrového řízení byla cena, avšak všichni uchazeči měli a mají za povinnost plnit standardy kvality a další kritéria, jejichž neplnění je jako porušení smlouvy sankcionováno.
Takový postup je v soutěžení veřejné dopravy standardní a dovolte nám sdělit, že úspěchem naší soutěže je, že u žádného provozního souboru neproběhl spor ani u soudu nebo Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Linky 340 a 350 byly soutěženy v rámci souboru „Horoměřicko“ a jak již víte, vítězným dopravcem se stal dopravce ČSAD MHD Kladno.
Spuštění provozu nového dopravce však provázely komplikace, za něž se jménem obou organizátorů omlouváme. Nedostatkům jsme se i po intervenci ze strany zástupců města intenzivně věnovali a věnujeme se jí i nadále.
Věříme, že situaci pomůže zlepšit dodání a nasazení vozidel Iveco, které se opozdilo, proběhlá jednání s městem i mezi organizátory a dopravcem, místní šetření na Levém Hradci či např. intenzivnější kontroly dopravce z naší strany. I po těchto krocích evidujeme postupné zlepšení.
V rámci posledních měsíců jsme však zjistili, že vám momentálně neumíme pomoci se zpožděními, která vznikají dopravní situací v serpentině a na ulici Jugoslávských partyzánů.
Provedli jsme analýzu zpoždění a bohužel musíme konstatovat, že vzniklá zpoždění se v podobné míře vyskytovala i za předchozího dopravce (v porovnání s provozem v únoru). Zde sledujeme opravu serpentiny a v letošním roce zavedení nástupu všemi dveřmi alespoň na příměstských linkách dojíždějících do Prahy, které by také mohlo být v brzké době umožněno.
Vážení občané, věřte, že oblasti, kde přechod pod nové dopravce není v normálu, bedlivě sledujeme a situace aktivně řešíme. Již nyní pozorujeme pouze jednotlivé „excesy“, avšak v častější intenzitě, než bychom si přáli. Přesto vás žádáme o pochopení a věříme, že s odstupem času nebude změna dopravce pod novou smlouvou vyhodnocována tak negativně, jako tomu tak bylo v počátcích provozu.
Ing. Jan Smítka (IDSK), Václav Šarbach (ROPID)